هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساماندهی

خانه » رپورتاژ آگهی » کپسول های آتش نشانی مهم

اطلاعیه سایت

تمامی مطالب این سایت بطور کپی از منابع معتبر اینترنتی موسیقی کشور عزیزمان ایران است. چنانچه صاحب اثری از نشر آثار خود در سایت ما ناراضی است از طریق فرم تماس با ما سایت به ما اطلاع دهد,تا پست اصلاح یا حذف گردد.
کپسول های آتش نشانی مهم

کپسول های آتش نشانی مهم

کپسول های آتش نشانی یکی از لوازم های مهم تجهیزات ایمنی هستند که دارای انواع بسیار مختلفی می باشند ، در این مطلب قصد داریم تا به بررسی دو مدل کپسول آتش نشانی بپردازیم که یکی پودر و گاز و دیگری Co2 است ، امیدواریم که بتوانیم با این مطلب شما را در خرید تجهیزات ایمنی راهنمایی کرده باشیم .

کدام یک از کپسول های آتش نشانی مهم هستند ؟

 

کپسول های آتش نشانی مهم

 

کپسول های آتش نشانی پودر گاز طبق استاندارد ایران در وزن های ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴ ، ۶ ، ۱۲ ، ۲۵ و ۵۰ کیلوگرمی موجود هستند . این نوع کپسول ها خاموش کننده های پرکاربردی هستند که برای ایمنی منزل و محیط کار مورد استفاده قرار می گیرند و برای خاموش کردن مشتقات نفتی از آن استفاده می شود . کپسول آتش نشانی پودر و گاز به صورت عمومی بدنه ای فلزی داشته که طبق استاندارد های خاصی ساخته می شود  ، خاموش کننده های پود و گاز مکانیزم عمل کننده فلکه ای ، ضربه ای یا اهرمی دارند .

کپسول های آتش نشانی گاز دی اکسید کربن یا همان Co2 از خاموش کننده های پرکاربردی هستند که در منازل و محیط کار مورد استفاده قرار میگیرند . گاز Co2 غیر قابل حریق ، بدون بو ، غیر رسمی و سنگین تر از هوا بوده و هادی الکتریسیته نمی باشد . مکانسیم عمل کپسول آتش نشانی Co2 به سه طریق است ، اول یک لایه سنگین مقاوم در مقابل عبور هوا ایجاد کرده که آتش را خفه کند ، سپس اکسیژن موجود در کنار حریق را کاهش داده و در آخر نیز آتش را سرد و خاموش می کند . از مزیت مهمی که گاز دی اکسید کربن دارد ، این است که به هیچ وجه خسارتی به مواد موجود در محیط حریق آسیب و خسارت نمی رساند و مناسب برای خاموش کردن آتش سوزی های الکتریکی و الکترونیکی می باشد .

باکس دانلود
    برای دانلود روی گزینه مورد نظر کلیک کنید

© میزبانی وب و طراحی سایت : پدیده پیشتاز آینده